marți, 10 februarie 2009

Copsa Mica-Negru de fum in poleiala

Asta e ce-a mai ramas din fostul combinat Carbosin, inchis in 1992, ce producea negru de fum. Un nume usor romantic pentru un praf de carbon-si -nu-mai-stiu-ce pe care il iei cu degetul de pe peretii de beton ai ruinelor in ciuda a 17 ani de soare-ploi-ninsori-vant.

Din beton, localnicii scot fierul pe care-l vand. O munca grea cu baros, aschii de beton ce sar in toate directiile, fierul ce trebuie smuls, taiat, carat.






Colonia muncitoreasca e acum colorata, blocurile gri-sumbru au devenit multicolore-verzi, bleu, oranj si roz. Cred ca firmele fac reduceri la culorile astea turbate pentru ca altfel nu-mi explic apetitul romanilor pentru halucinatie. Ca si Vanghelie in Bucuresti, primarul Copsei Mici s-a dezlantuit si a contrat depresia gri cu dezmatul culorii. Copii joaca "lapte-gros" si "elasticul" . Blocurile revopsite au ceva de scenografie dada. Pe ele, printre ele: antene de satelit, carute din cand in cand, termopane, oamenii care fac coada la o cismea pentru apa potabila desi au apa curenta in apartamente. In fine, un fotoreportaj "burn-out" . Am venit, am vazut, am apasat pe buton.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Eşti Daniel Mihăilescu de-am fost colegi la "R.l."? Oricum, salutare! :)

Loredana spunea...

oamenii stau la coada sa ia apa, pentru ca apa curenta care vine in apartamente este apa industriala... deci nu este potabila. alta data informeaza-te mai bine inainte sa scrii un articol:)

Daniel Mihailescu spunea...

E adevarat, Loredana, apa de la robinet nu e potabila. Ce scriu eu nu e un reportaj al AFP-ului, e un fel de jurnal de reportaj deci lipsa de precizie e pur subiectiva.
Dan Mihailescu